Stekt kyckling och Haloumi i Mangosås.

Mitt projekt arbete i skolan är att göra en kokbok till studenter och att lära mig själv att laga mat. Fr jag suger på det, och i dag blev det försökt nr 1 som jag faktiskt hittat på mykt själv av och inspirerats av andra :)

 

Du behöver: 1st kyckling filé, creme fraiche, en mogen mango, haloumi, chili och vitlök, ris.

Gör så här: Skala mangon dela den i bitar och lägg den i en kastrull med lite vatten + lite socker beroende på hur söt du vill att den ska bli. När de kokat upp lägger du bitarna i en mixer med creme fraichen, chili och lite vitlök och mixa ihop. Börja steka kyckligen och hacka upp haloumi i lagom stora bitar och sätt på lite ris. Stek haloumin och när riset är färdigt så blandar du ihop kyckligen med haloumin och häller över såsen och serverar.


Kommer dyka upp lite sånt här i bloggen :) Självklart kommer jag vara tydligare i min bok sedan men jag skulle bli jätteglad för tips om maträtter osv.


Kommentarer
Postat av: Victor

Det bruna kan väl ändå inte vara vanligt ris?

2009-10-26 @ 23:33:42
URL: http://vipee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0